Jong spul

Russels Lof

IMG_0215

Meneer Spreeuw, alias De Buizerd/Merel/Kikker, heeft goed zijn best gedaan hier in mijn dak. Nadat ik hem een paar weken lang af en aan zag vliegen met voedzame hapjes voor zijn kroost, zaten er op een dag zomaar ineens een stuk of 40 jongen in mijn tuin… Nee, die konden natuurlijk niet allemaal van deze ene meesterimitator zijn. Maar waar al die anderen vandaan kwamen… ik weet het niet.

IMG_0428Wel dat ze dagenlang in de bomen in mijn tuin zaten en dat het leek alsof iemand van boven emmers witte verf had leeg gekieperd. Vogelpoep dus ja. Vooral het konijnenverblijf moest het ontgelden, inclusief de konijnen zelf. En van de was die ik buiten hing te drogen, werden minstens drie kledingstukken per keer ondergescheten. Maar goed, ik zag het toch geamuseerd aan, hoe dat jonge grut al bedelend in de boom en later ook op de grond achter Pa of Ma aanhollend, zich…

View original post 153 more words

Leave a Reply

